Ada rupa bibik ker..????

once upon a time he..he.., Jiran baru aku (baru beli rumah sebelah)

Jiran:  Yang keluar pagi2 pukul 6.30 tu akak ke?

Aku:  a’ah, akak lah, keluar pukul 6.45 bawak anak hantar  umah babysitter sekali’

Jiran: Eh! Bukan ke akak ada maid?

Aku: Mana ada maid, dari dulu2 lagi akak tak ada maid.

jiran: Hari tue saya nampak macam maid dukung anak akak kat luar tue, husband saya cakap, akak sebelah ni ada maid.

aku:  Tak adalah ..mana ada itu akak kot….

Muaha..ha….tengok dah orang kata aku ni bibik.., kah..kah..tuelah izzmi ni kulit putih sangat, aku pulak gelap ..contras, itu yang orang ingat aku bibik ni (bibik dari myamar kot) semetelah aku bila balik sekolah tak ada pulak nak make up beria2..rambut pun ikat ekor kuda jer..pakai t’shirt lusuh dengan seluar track jer…bukan tak nak melawa..tapi tak berkesempatan lainlah kalau ada bibik betul he..he..tapi semenjak hari tue bila nak keluar rumah aku pastikan aku kemas sikit, ikat rambut kemas2 pakai bedak sikit, nanti orang ingat aku bibik lagi…

bibik1

p/s  Geli hati aku..bila kat kelantan ada cina yang datang nak bayar sewa rumah, tegur izzmi comel lah adik ni putihhh..nya  , dia cakap depan alia dan alissa, bila cina tue balik alissa cakap..apalah cina tua tue nak perli kita orang lah tue kata adik putih sebenarnya nak kata kita orang hitam…..kah..kah….

3 thoughts on “Ada rupa bibik ker..????

  1. ija says:

    sian..saya pun itam jugakkk..huhu

  2. tie says:

    Bibik?nampaknya akak kna betul2 amik bibik ni… bukan akak yang itam tapi izzmi yang terlebih putih…

  3. mamaizzmi says:

    ntahlah ija,tie, akan macam ni lah punya vogue orang kata bibik, apa lah ..sebenarnya memang kat rumah ada uper bibik pun..he..he..maklumlah anak ramai (3 jer)

Leave a comment